Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος συντάσσεται με το δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και ολόκληρης της κοινωνίας ενάντια στο σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης για ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
Το νέο μέτρο της Κυβέρνησης οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σπουδών και των πτυχίων συνολικά αλλά και ιδιαίτερα στις καλλιτεχνικές σπουδές, ενώ σπρώχνει ακόμα περισσότερο τα δημόσια Πανεπιστήμια σε λειτουργία με βάση τους κανόνες της αγοράς, θεσμοθέτηση διδάκτρων, αναζήτηση χορηγών, πώληση υπηρεσιών κ.λ.π. εις βάρος της αποστολής του να παράγουν επιστήμη και έρευνα προς όφελος της κοινωνίας.
Αποτελούν πρόκληση οι ισχυρισμοί πως η ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων θα αποτελέσει κίνητρο για την βελτίωση των δημοσίων. Τρανταχτή διάψευση συνιστούν τα τεράστια προβλήματα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση που εδώ και δεκαετίες αποτελεί τον φτωχό συγγενή απέναντι στα πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία και κολλέγια.
Εάν η κυβέρνηση επιθυμούσε την αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου θα έδινε απαντήσεις στα δίκαια αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, θα έλυνε τα χρόνια προβλήματα όπως οι ελλείψεις σε προσωπικό, κτίρια, εργαστήρια, εξοπλισμό, διδακτικά μέσα, φοιτητική μέριμνα (σίτιση, στέγαση), ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα, πτυχιούχοι χωρίς προοπτική εργασίας στο αντικείμενο των σπουδών τους. Ένα μόνο παράδειγμα, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, πρώην Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Άρτας, οι φοιτητές κάνουν μάθημα σε αίθουσες χωρίς θέρμανση και με σημαντικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό.
Η κυβέρνηση αντί να λύσει αυτά τα προβλήματα δείχνει ως λύση τα πανάκριβα ιδιωτικά πανεπιστήμια για όσους μπορούν.
Ζούμε την αντίφαση όπου από την μια οι εξελίξεις στην γνώση και την παραγωγή επιβάλλουν την διεύρυνση ενός υψηλά καταρτισμένου επιστημονικού δυναμικού ενώ από την άλλη μπαίνουν αξεπέραστα οικονομικά εμπόδια στα παιδιά της συντριπτικής πλειονότητας του λαού.
Εμείς εκπροσωπούμε έναν κλάδο στον οποίο οι σπουδές παρέχονται βασικά μέσα από τα ιδιωτικά ωδεία και μουσικές σχολές. Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι την αγωνία του να πληρώνεις πανάκριβα για σπουδές που επί της ουσίας δεν αναγνωρίζονται.
Δώσαμε αγώνα ενάντια στο Π.Δ. 85 που κατέτασσε τους πτυχιούχους των καλλιτεχνικών σχολών στην βαθμίδα προσόντων 5 (απόφοιτος Λυκείου).
Στηρίζουμε το αίτημα των φοιτητών για αναβάθμιση της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Παλεύουμε για δημόσια δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, από τα πρώτα παιδικά χρόνια μέχρι τις ανώτατες σπουδές με αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Θεωρούμε σύγχρονο και προοδευτικό το να υπάρχει πλήρης κρατική στήριξη σε όλους τους νέους ανθρώπους προκειμένου να σπουδάσουν την τέχνη που αγαπούν, να μην αποτελεί εμπόδιο η οικονομική κατάσταση της οικογένειας.
Ο οργανωμένος αγώνας της πανεπιστημιακής και εκπαιδευτικής κοινότητας μαζί με το εργατικό κίνημα μπορεί να κόψει την φόρα στην κυβέρνηση.